preskoči na sadržaj

Osnovna škola Darda

 > Naslovnica
Vijesti

OŠ DARDA U ERASMUSU KA1: KREATIVNOŠĆU, NOVIM TEHNOLOGIJAMA I BEZ STRESA DO MOTIVACIJE I USPJEHA

Autor: Nataša Mesić Muharemi, 15. 3. 2024.

O aplikacijama za suradnju i kreativnost učenika na Tenerifima

 

Tijekom tečaja ostvaruje se praktično iskustvo korištenja različitih ICT alata te raspravlja o prednostima, nedostacima te mogućoj primjeni tih alata u nastavnim kontekstima * Prema riječima Nataše Mesić Muharemi i Ivane Lajoš Brkić, posebna je pažnja bila posvećena web rješenjima i aplikacijama koje omogućuju uključivanje učenika s različitim potrebama te promiču održivost u školskom okruženju

Napisala i fotografirala: Ivana Lajoš Brkić

 

U sklopu Erasmus projekta KA1, u razdoblju od 3. do 10. ožujka 2024. godine, učiteljice Nataša Mesić Muharemi (glavna koordinatorica cijeloga projekta) i Ivana Lajoš Brkić sudjelovale su na tečaju "ICT Tools for Creative and Collaborative Classroom". Cilj je tečaja bio educirati nastavnike o online aplikacijama i okruženjima koja potiču suradnju i kreativnost. Tijekom tečaja ostvaruje se praktično iskustvo korištenja različitih ICT alata te raspravlja o prednostima, nedostacima te mogućoj primjeni tih alata u nastavnim kontekstima. Posebna je pažnja bila posvećena web rješenjima i aplikacijama koje omogućuju uključivanje učenika s različitim potrebama te promiču održivost u školskom okruženju.

      

 

U nedjelju, 3. ožujka 2024., započele smo naš Erasmus projekt dolaskom na aerodrom u južnome dijelu otoka Tenerife. Nakon slijetanja, uputile smo se busom prema slikovitome gradu La Laguna, gdje smo bili smještene. Nakon što smo se udobno smjestile u apartman, odlučile smo iskoristiti preostalo poslijepodne za istraživanje toga fascinantnog grada.

La Laguna, treći po broju stanovnika na Kanarima i drugi na otoku Tenerife, oduševljava svojom bogatom poviješću i kulturnom baštinom. Grad nosi titulu predgrađa glavnoga grada Santa Cruz de Tenerife, a njegovo je povijesno središte čak upisano na UNESCO-ov popis mjesta svjetske baštine u Europi. To je zahvaljujući statusu prvoga španjolskog kolonijalnog "idealnog grada" bez zidina, s nepravilnim starim dijelom (Gornji grad) i pravilno izgrađenim dijelom, s mrežom ulica, trgova i javnih građevina (Donji grad), koji potječe iz razdoblja od 16. do 18. stoljeća.

 

1. radni dan (ponedjeljak)

Prvi dan tečaja voditeljica Maja iz Poljske, koja živi i radi na Tenerifima,  predstavila je tečaja i aktivnosti tijekom tjedna. Međusobno upoznavanje polaznika organizirano je putem alata Slido, dok je alat Digistorm korišten za formiranje parova, unutar kojih su se učitelji bolje upoznali i razmijenili iskustva o ICT alatima koje koriste.

Alati:

Flpigrid – besplatna je web i mobilna aplikacija tvrtke Microsoft, koju škole diljem svijeta koriste za snimanje, uređivanje i dijeljenje video zadataka

Blooket – aplikacija za učenje kroz igrice i kvizove

Flinga – aplikacija za suradnju učitelja i učenika

Mathigon  – besplatni alati i tečajevi za interaktivno učenje geometrije

Wepik – alat za stvaranje različitih dizajna, postera, predložaka ili prezentacija

Maps.me – za preuzimanje mapa na kojima su vrlo precizne rute za pješačenje

 

Nakon kratkoga predaha, upoznali smo se s open source alatima na platformi La Digitale.

Digiscreen – alat za suradnju na platformi La Digitale (digitalna ploča)

Digiview - interaktivna ploča na platformi La Digitale koju možemo podijeliti s učenicima

Digistorm – alat na platformi La Digitale za izradu kvizova

 

Slobodno vrijeme u poslijepodnevnim satima iskoristile smo za ručak i šetnju glavnim gradom Santa Cruzom. Prošetale smo ulicama grada, divile se futuristički zaobljenoj zgradi auditorija Adan Martin te uživale u botaničkome parku s fontanama Garcia Sanabria. Posjetile smo i Plaza de Espana, najveći gradski trg na kojem se nalaze ostatci povijesne tvrđave i umjetno jezero. Trg Veinticinco de Julio "de Los Patos" oduševio nas je zanimljivim klupama obloženim tradicionalnim španjolskim pločicama.

   

2. radni dan (utorak)

Upoznali smo se sa sljedećim alatima i unaprijedili svoje znanje u alatima koje već koristimo.

Socrative – alat za izradu kvizova

Baamboozle – alat za izradu kvizova i igrica

Quizlet – alat za izradu obrazovnih kartica

Blooket – aplikacija za učenje kroz igrice i kvizove

Plickers – aplikacija za izradu kvizova

 

Nakon zanimljive prezentacije alata na tečaju, imali smo priliku praktično primijeniti stečeno znanje.

U slobodno vrijeme odlučile smo posjetiti La Ortavu, koja se smjestila na brežuljku, udaljena od obale. Najpoznatija atrakcija grada je Casa de los Balcones, odnosno Kuća balkona, koja je danas muzej. Datira iz 1632. godine i izvrstan je primjer kako klasične kanarske kuće izgledaju iznutra i izvana. Prošetale smo vrtom Jardines del Marquesado de la Quinta Roja, poznat i kao vrt Viktorija. Park potječe iz 18. stoljeća, inspiriran je francuskim vrtovima, a zelenilo je posađeno na kaskadama. Posebna je atrakcija bila mala kripta Markiza de la Quinta Roja, u kojoj se nalazi njegovo tijelo, a koja nije iskorištena jer se njegova žena i majka nisu mogle dogovoriti o mjestu pokopa. La Ortava nas je oduševila svojom bogatom poviješću, a posjet crkvi Iglesia de la Concepcion, koja se smatra najfinijim primjerkom barokne arhitekture na Kanarskom otočju, dodatno je obogatio naše iskustvo. Nakon obilaska La Ortave, krenule smo autobusom prema Puerto de la Cruz, jednom od najstarijih turističkih središta na Tenerifima. Taj slikoviti gradić na obali pružio nam je ugodnu šetnju uz ocean, gdje smo se divile velikim valovima, koji su nas čak i osvježili. Posjet Puerto de la Cruzu bio je sjajan način zaokruživanja dana i uživanja u atmosferi toga tradicionalnog turističkog odredišta.

       

3. radni dan (srijeda)

Na tečaju smo koristili sljedeće alate:

Digiread – alat s platforme Digistorm, služi za pročišćavanje teksta od reklama i neželjenoga sadržaja

Chat GPT – sustav umjetne inteligencije u vlasništvu poduzeća OpenAI

Bing AI (Copilot) - sustav umjetne inteligencije u vlasništvu Microsofta

Magic School AI – sustav umjetne inteligencije za edukaciju

Canva – alat za stvaranje profesionalnih dizajna te njihovo dijeljenje ili ispis

Goosechase – aplikacija za stvaranje interaktivnih sadržaja

 

Nakon inspirativne radionice, odlučile smo se na proaktivno istraživanje prirode te smo autobusom stigle do prekrasnog Anaga Rural parka. Taj park, smješten u najstarijem dijelu otoka, ima bogatu povijest koja seže od sedam do devet milijuna godina unatrag, kada je nastao erupcijom vulkana. Posebna mikroklima toga područja obiluje vlagom, padalinama, vjetrom i oblacima, pružajući idealne uvjete za rijetke šume lovorovoga lista, koje su nekada pokrivale široko područje Azora, Madeire i zapadnoga Kanarskog otočja. Anaga Rural park 2015. godine uvršten je na popis posebne zaštite UNESCO Biosphere rezervata. Prošetale smo stazom Sendero de los Sentidos ili Trail of Senses. Staza se sastoji se od tri dijela te prati nekadašnji kraljevski put kojim je domorodački narod Guanches povezivao La Lagunu i Anagu.

               

4. radni dan (četvrtak)

Na tečaju smo koristili sljedeće alate:

Padlet – alat za kreiranje sadržaja za suradnju (digitalna ploča)

Digipad – alat za suradnju (digitalna ploča) na platformi La Digitale

Actionbound – alat za kreiranje interaktivnih sadržaja za mobitele ili tablete

Goosechase – aplikacija za stvaranje interaktivnih sadržaja

Slobodno popodne odlučile smo provesti na plaži Las Teresitas, smještenoj nedaleko od glavnoga grada Santa Cruza. Ta prekrasna pješčana plaža, poznata po svojem saharskom pijesku, prostire se na impresivnome kilometru te privlači posjetitelje svojom bojom i mirnim oceanom. Potjerane kišom, ostatak popodneva provele smo u Santa Cruzu, razgledavajući trgovine i istražujući raznoliku ponudu. Navečer smo uživale u večeri uz tapase, tradicionalne španjolske zalogaje, i druženje s dijelom ekipe s tečaja.

        

5. radni dan (petak)

Na tečaju smo koristili alat Goosechase, pomoću kojeg smo izradili kviz. Nakon radionice, školski španjolski sustav predstavio nam je učitelj iz privatne španjolske srednje škole. Nakon predavanja, dobili smo svoje zaslužene certifikate.

Danas smo doživjele fascinantan izlet na Teide, nacionalni park i vulkanska planina smještena na visini od 2250 metara. Teide, s impresivnom visinom od 3718 metara nadmorske visine, predstavlja najviši vrh Španjolske i otoka Atlantskog oceana te je treći po veličini vulkan na svijetu, odmah iza Mauna Loa i Mauna Kea na Havajima. Iako nije službeno svrstan među neaktivne vulkane, posljednji je put eruptirao 1909. godine.

Tijekom izleta, prošetale smo kroz nevjerojatne formacije stijena podno vulkana Roques de Garcia. Krajolik koji se pružao pred nama izgledao je kao da smo zakoračile na drugi planet, zbog čega su to područje odabrali filmski producenti za snimanje nekoliko blockbuster filmova, poput Gospodara prstenova, Titana i Brzih i žestokih. Osjećaj istraživanja te vulkanske ljepote i pejzaža ostavit će neizbrisiv dojam u našim sjećanjima.

                                        ​

 

Prije našeg povratka u nedjelju, subotnje istraživanje turističkoga juga bilo je zaista nezaboravno iskustvo. Cijeli smo dan posvetile otkrivanju ljepota Costa Adeje, tipičnoga turističkog gradića smještenog duž obale. Costa Adeje nas je oduševio svojom šarmantnom atmosferom, slikovitim ulicama i bogatom ponudom suvenirnica. Uživale smo istražujući svaki kutak gradića, otkrivajući njegovu autentičnost i ljepotu. Najviše smo doživjele prilikom šetnje obalom. Iako nismo bile spremne okušati se u plivanju u valovitom oceanu, hodanje u plićaku pružilo nam je dovoljno uzbuđenja i avanturističkoga duha. Costa Adeje nas je očarao svojom ljepotom, a subotnje istraživanje bilo je sjajan završetak našega putovanja.

  

   




Tražilica
 

----------

----------

----------

----------

Creative Learners, Tomorrow Entepreneurs

----------

Through artistic abilities to developed basic skils

----------

Promoting the social inclusion of our disadvantaged students

 

Kalendar
« Svibanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Korisni linkovi

CMS za škole logo
Osnovna škola Darda / Školska 9, HR-31326 Darda / www.os-darda.skole.hr / ured@os-darda.skole.hr
preskoči na navigaciju