preskoči na sadržaj

Osnovna škola Darda

 > Naslovnica
Vijesti

OŠ DARDA U ERASMUSU K1: KREATIVNOŠĆU, NOVIM TEHNOLOGIJAMA I BEZ STRESA DO MOTIVACIJE I USPJEHA

Autor: Nataša Mesić Muharemi, 28. 2. 2024.

5 steps to Improve Teaching and Learning u Zemlji Tulipana

 

U Nizozemskoj, zemlji vjetrenjača, poldera i tulipana, u veljači 2024. boravili su Andreja Dorić i Goran Ledenčan * Cilj je edukacije stvoriti pozitivno ozračje za učenje kod učenika, osvijestiti njihove trenutne pozicije i sljedeće korake kako bismo prepoznali prednosti i nedostatke dosadašnjega načina učenja te u budućnosti poboljšali način učenja i primijenili nove metode na putu ka boljem uspjehu

Napisao i fotografirao: Goran Ledenčan

 

Od 18. do 26. veljače 2024. učitelji Goran Ledenčan i Andreja Dorić boravili su na Erasmus KA1 stručnom usavršavanju u Amsterdamu. Tema je usavršavanja bila 5 steps to Improve Teaching and Learning u okviru projekta u koji je uključena Osnovna škola Darda pod nazivom Kreativnošću, novim tehnologijama i bez stresa do motivacije i uspjeha, pod vodstvom Nataše Mesić Muharemi. Cilj je edukacije stvoriti pozitivno ozračje za učenje kod učenika, osvijestiti njihove trenutne pozicije i sljedeće korake kako bismo prepoznali prednosti i nedostatke dosadašnjega načina učenja te u budućnosti poboljšali način učenja i primijenili nove metode na putu ka boljem uspjehu.  

Put prema Nizozemskoj započeo je 18. veljače 2024. u ranim jutarnjim satima iz Zagreba. U Amsterdam smo sletjeli po lošim vremenski uvjetima (kiša, vjetar), ali nas to nije omelo kod upoznavanja Amsterdama i ostatka Nizozemske.

Tako smo prvi dan (nedjelju) isplanirali za posjet Rotterdamu - multikulturalnome gradskom središtu, luci i drugom najvećem gradskom središtu u Nizozemskoj. Po dolasku obišli smo Kubne kuće - kuće u obliku kockica u kojima stanari i danas žive. Kuće su vrlo neobičan poduhvat arhitekta Pieta Bloma, koji je danas velika turistička atrakcija, a pojedini su stanovnici našli prostor za zaradu pa se mogu posjetiti njihovi domovi. Druga važna točka za posjetu je Markthal, koji pruža pravi primjer dinamike grada i njegovih stanovnika. Osim što se mogu degustirati nizozemski proizvodi, kao što su sirevi, krumpiri i haringe, mogu se isprobati razne delicije iz ostatka svijeta, čime Rotterdam odiše pravim multikulturalizmom. Tijekom prvoga dana shvatili smo kako je Nizozemska jako skupa država, ponajviše zbog hrane i usluga. Ono što nas je oduševilo je nizozemska pristupačnost i srdačnost te spremnost za pomoć u bilo kakvoj situaciji. Prvi smo dan završili odlaskom u Q-Factory Hotel koji se nalazi u umjetničkoj četvrti Little Amsterdam na istoku Amsterdama. Navedeni hotel bio je u prošlosti tvornica koja je pretvorena u hotelske sobe i glazbene studije te prostore za manje umjetničke događaje. To ga čini unikatnim primjerom urbane prenamjene prostora.

Opis nije dostupan.Slika prikazuje Kubne kuće u Rotterdamu.

Opis nije dostupan.

Slika prikazuje dinamičnu svakodnevnicu tržnice Markthal u Rotterdamu.

Drugi dan (ponedjeljak) započeli smo radno, posjetom Europass centru u Amsterdamu (Molinos de Viento) u kojemu se tijekom pet dana održavala naša edukacija 5 steps to Improve Teaching and Learning. Navedeni prostor služi kao centar edukacije i kao škola stranih jezika gdje se podučava španjolski jezik. Naša je edukatorica bila Nastajja Canello, Brazilka talijanskih korijena. Bilo je stvarno impresivno poslušati njezinu životnu priču i dolazak u Amsterdam. Na edukaciji su nam se pridružile četiri kolegice iz Torina u Italiji te sedmero kolega iz okolice Bordeauxa u Francuskoj. Bilo je zanimljivo s kolegama razmjenjivati iskustva, primjere dobre prakse, kao i suvremene izazove i probleme s kojima se susreće područje obrazovanja u navedenim državama. Prvi dan, nakon radionice upoznavanja, uslijedilo je predavanje u kojemu su naglašeni ciljevi edukacije: stvoriti pozitivno radno okružje za učenje, staviti naglasak na učenika tijekom procesa učenja, razviti 4C vještine (komunikaciju, suradnju, kreativnost i kritičko mišljenje), razviti autonomiju učenika kod procesa učenja te primijeniti različite oblike formativnoga vrednovanja. Potom smo dobili teorijski i praktični okvir teorija poznatih psihologa Blooma i Maslowa. U posljednjem dijelu prvoga radnog dana bio je naglasak na istraživačkom i fiksnom načinu razmišljanja. Na kraju edukacije imali smo mali domjenak gdje smo mogli kušati poznate nizozemske sireve (Gaudu, Ementaler i dr.). Poslijepodne nam je bilo predviđeno za organiziranu turističku rutu po Amsterdamu. Vodič koji je bio prepun znanja i iskustva stvorio nam je širu sliku o Amsterdamu i Nizozemskoj na zanimljiv i humorističan način. Zanimljivo je kako su Nizozemci stoljećima stvarali svoju državu bez previše prirodnih bogatstava (kamen su dovozili iz Sredozemlja, drvo s Baltika). Jedini resurs (vodu) uspjeli su u tolikoj mjeri kontrolirati da su od močvarnoga područja stvorili jedno od najnaseljenijih urbanih područja u Europi. U kratkom obilasku uvidjeli smo način na koji su Nizozemci gradili kuće te da su širine pročelja ovisile o materijalnome bogatstvu vlasnika. Također smo shvatili što je polder te koja je uloga vjetrenjača u procesu isušivanja zemljišta. Čuli smo ponešto i o ostalim nizozemskim suvenirima: klompama, tulipanima i dr. Osim toga, rečeno nam je ponešto i o židovskoj zajednici u Amsterdamu te o njihovim patnjama tijekom Drugoga svjetskog rata. Nakon toga, obišli smo neke od amsterdamskih znamenitosti svim prijevoznim sredstvima (ljuljačku Over the Edge na vrhu A'DAM nebodera te poznati Red Light District). Tijekom putovanja po Amsterdamu shvatili smo što znači dobra organizacija javnoga prijevoza te održivost koja se promiče na svakome koraku. Jedan je od najboljih primjera bicikliranje te masovno korištenje javnoga prijevoza (metroa, tramvaja i vlaka). Važno je napomenuti da je veća infrastruktura u Nizozemskoj predviđena za bicikle nego za automobile, od kojih je poveći udio električnih.

Opis nije dostupan.

Slika prikazuje kolegicu Andreju Dorić u prostoru edukacije Molinos de Viento

Opis nije dostupan.

Slika prikazuje bicikl kao inventar urbanoga krajolika Amsterdama.

Treći dan (utorak) započeli smo s teorijskim analizama metode kritičkoga mišljenja, a potom smo u skupinama i pojedinačno primjenjivali navedenu metodu na problemskim pitanjima iz geografije, kemije, stranih jezika, matematike i dr. jer je skupina učitelja na edukaciji bila vrlo raznolika. Potom smo naučili što je učenje temeljeno na istraživanju problema te uočili mogućnosti za različite korelacije među predmetima. Analizirali smo vizualne predloške putem neke od zadanih metoda kritičkog mišljenja. Slobodne poslijepodnevne sate predodredili smo za posjet dvama muzejima. Prvi od njih bio je Madame Tussauds, u kojemu smo imali prilike pozirati s poznatima osobama izrađenima od voska. Voštane su figure tematski predstavljene pa se moglo napraviti nekoliko fotografija sa svjetskim mitrotvorcima, sportašima, pjevačima, superjunacima i dr. Nakon posjeta muzeju, odlučili smo isprobati odlične krumpiriće i nizozemske vafle. Kasnije smo posjetili kuću-muzej Anne Frank. Slušanjem audio priča iz dnevnika Anne Frank, postane jasno kako su sloboda i svakodnevne stvari, koje se uzimaju zdravo za gotovo, tijekom Drugoga svjetskog rada bile privilegija pojedinaca. Slušanje obiteljske priče, koja se može projicirati na patnje vjerske židovske zajednice, služi kao primjer za budućnost i da se takvo što nikada ne smije ponoviti. Potreseni i zaokupljeni vlastitim mislima, završili smo navedeni dan odlaskom u hotel.

Opis nije dostupan.

Slika prikazuje poznate amsterdamske krumpiriće s bedžom našega projekta.

Opis nije dostupan.

Slika prikazuje ulaz u Muzej Anne Frank.

Svaki dan, kao i četvrti (srijedu), započinjali smo igricama u kojima smo vježbali pamćenje, razvijali kreativnost ili podizali nivo energije za nastavu koja bi uslijedila. Srijeda je bila predodređena za primjenu metode kritičkoga mišljenja pri analizi lažnih vijesti. Potom smo radili na primjerima aktivnog i pasivnog učenja, razvijanja kreativnih i istraživačkih pitanja te usvajanja nekoliko vrsta formativnoga vrednovanja, koje bi učenicima trebale olakšati put ka efikasnijem učenju. Iako se kiša i vjetar nisu smirivali, to nas nije obeshrabrilo u istraživanju ostalih dijelova Nizozemske. Repertoar je bio posjet Haarlemu - malenome gradiću u blizini Amsterdama. Vrlo sličan Amsterdamu, ali manje bučan. Odiše pravom nizozemskom kulturom okrenutoj prema moru. U urbanome gradskome krajoliku dominiraju kanali, tipičan način nizozemske gradnje od opeke, vjetrenjača koja je pretvorena u muzej te velebna katedrala u centru. Ondje smo imali priliku kušati nizozemsku gastronomiju (kuglice od haringe u umaku, tradicionalnu nizozemsku piletinu, pivo i dr.). Iako smo bili promrzli i pokisli, to nam nije umanjilo dojam o tom prekrasnom gradiću.

Opis nije dostupan.

Slika prikazuje panoramu grada Haarlema.

Opis nije dostupan.

Slika prikazuje riblje okruglice od haringe i juhu od rajčica.

Peti smo dan (četvrtak) nastavili s temom formativnoga vrednovanja, a potom i M.A.P.-om (Mastery - vještina, Autonomy -autonomija i Purpose -svrha), metodom vještina u procesu učenja. U radu u skupinama, na praktičnim smo primjerima uvidjeli što znači timski rad i suradnja u procesu učenja te kako je razmjena informacija s drugima važan ključ u prepoznavanju jakih i slabijih strana učenja. Poslijepodne smo iskoristili za posjet Muzeju Vincenta van Gogha. Taj interaktivni prostor koji smo obilazili nakon ručka dao nam je uvid u privatni i umjetnički život velikog umjetnika. Osim njegovih djela kao što su Suncokreti, Jedači krumpira i dr., mogli smo vidjeti i opus njegovih prijatelja slikara. U muzeju je predstavljena većina njegova opusa, a najzanimljivija priča koja se protezala kroz cijeli muzej odnos je s bratom Theom i njegovo psihičko zdravlje koje ga je vodilo do stvaranja kolorita koji su jedinstveni u svijetu slikarstva. Dodatno vrijeme iskoristili smo za kupnju suvenira te odlazak na amsterdamsku kavu. Iako je sve podosta skupo, uvijek se može pronaći mjesto za svačiji novčanik i džep.

Opis nije dostupan.

Slika prikazuje interaktivni panel u Muzeju van Gogha.

Šesti dan (petak) započeli smo vježbama koje prikazuju protok informacija i nesporazume koji se pri tome javljaju. Potom smo sumirali naučeno tijekom radnoga tjedna te dogovorili kulturne aktivnosti predviđene za subotu. Evaluirali smo svoj rad, rad grupe i rad edukatorice. Obogaćeni znanjima i praktičnim vještinama koje ćemo upotrebljavati u našoj nastavi pozdravili smo se s drugim članovima grupe te razmijenili kontakte za buduću suradnju i projekte. Poslijepodne smo iskoristili za talijanski ručak u Amsterdamu i pohitali prema željezničkoj postaji koja izvana odiše monumentalnošću. Ostatak dana iskoristili smo za posjet malome pitoresknom mjestu u okolici Amsterdama - Zanse Schansu. Ukoliko poželite istraživati nizozemsku prošlost, to je mjesto idealna polazišna točka. Selo vjetrenjača, sireva i klompi, uz manje obiteljske muzeje koji govore o ruralnoj prošlosti Nizozemaca, prikazuje bogat narativ nizozemske kulture. Prepuni dojmova, u večernjim satima vratili smo se u Amsterdam, gdje smo još jednom uživali u večernjoj gradskoj vrevi.

Opis nije dostupan.

Slika prikazuje unutrašnjost Muzeja klompi u Zanse Schansu.

Opis nije dostupan.

Slika prikazuje krajolik Zanse Schansa.

Za posljednji dan (subota) organizatori su predvidjeli kulturne aktivnosti, a kolegica Andreja i ja odabrali smo posjet Rijksmuseumu - nacionalnome muzeju Nizozemske. Taj velebni muzej kronološki otkriva dijelove bogate nizozemske povijesti. Djela Vermeera, van Gogha, Rembrandta, samo su neka od brojnih. Osim toga, mogla se vidjeti i uloga reformacije u Nizozemskoj, usmjerenost Nizozemaca ka moru, stvaranje poznate keramike i dr. Iako smo ostali nekoliko sati, zbog organizacije vremena shvatili smo kako trebamo doći opet, kako bismo uvidjeli cijelo bogatstvo nizozemske baštine.

Opis nije dostupan.

Slika prikazuje jedan od brojnih amsterdamskih kanala.

Opis nije dostupan.

Slika prikazuje Noćnu stražu u Rijskmuseumu.

Iako u nizozemskome društvu nije sve savršeno i idealno, što prikazuje poveća količina otpada na ulicama Amsterdama, poneko kašnjenje u međugradskome prometu vlakova, skup najam stanova u gradu i dr., ipak je puno više prednosti koje se ogledaju ponajviše u održivome načinu života (bicikliranju, upotrebi obnovljivih izvora energije), ali i u slobodi izražavanja bez obzira na dob, spol, rasu, etničnost… Amsterdam je grad po mjeri svakoga čovjeka i u njemu svatko može pronaći mjesto pod suncem (u našem slučaju pod kišom i vjetrom).




Tražilica
 

----------

----------

----------

----------

Creative Learners, Tomorrow Entepreneurs

----------

Through artistic abilities to developed basic skils

----------

Promoting the social inclusion of our disadvantaged students

 

Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

Korisni linkovi

CMS za škole logo
Osnovna škola Darda / Školska 9, HR-31326 Darda / www.os-darda.skole.hr / ured@os-darda.skole.hr
preskoči na navigaciju